FANDOM

A Szávai hadjáratban harcoló százados. Halmai tábornok és a törzs elvesztése után rangidősként ő tárgyalt a szorult helyzetbe került dandárral kapcsolatba került római felderítőkkel és a közelben állomásozó köztársasági csapatok segítségét kérte a további veszteségek mérséklésére. Az összevont illír-kelta csapatokat hátbatámadó római csapatokat vezetőjével aláírt egy szerződést, amiben a segítségért cserébe átengedte az Isztriai félszigetet a Római Köztársaságnak. Ezt a szerződést Esztergom soha nem ismerte el hivatalosnak, de elkerülendő a nagyobb diplomáciai kárt egy ideig nem léptek fel a félszigeten létesített római települések ellen. Később sokan őt tették felelősség az Isztriai-válság kirobbanásáért.

Uzinger Jónást hazatérése után hadbíróság elé állították időszennyezés vádjával. A dandár megmentésére tett erőfeszítéseit elismerve csak lefokozásra és felfüggesztett börtönbüntetésre ítélték (ez gyakorlatilag munkatábort jelentett volna akkoriban). Egy év múlva leszerelt és egy aldunai telep biztonsági megbízottja lett. Áu. 46 telén egy csónakbaleset során eltűnt.