FANDOM

Civilekből, átkerülés előtti médiamunkásokból szerveződött nem hivatalos hírügynökség, aminek eredeti célja a Megyei Védelmi Bizottság, később az ÓMR1 hírmonopóliumának megtörése volt. Eleinte így főleg olyan hírekre fókuszáltak, amik a hivatalos hírközlésekbe nem, vagy csak megváltoztatva kerültek bele, egyfajta félillegális szervezetként ellenzéki szerepet vettek fel. Hivatalos csatornák híján szamizdatokban, falragaszokban, telefonos továbbadó-tudósító hálozatot működtetve terjesztették a híreiket, amiknek így rövidnek, velősnek kellett lenniük. Később utazó hírmondó-hírértelmező szolgálatot is indítottak, helyi művelődési házakban, templomokban, magánházakban léptek fel egyfajta élő háttérműsort adva, amiket felvettek és kazettán, eleinte mp3 formátumban is terjesztettek. Később engedélyt kaptak saját újság indítására is, Áu. 10-ben pedig állami támogatással is növelhették a költségvetésüket, műsoridőt is kapva helyi adókon. Ezen lépés után több régi, "földalatti" Tavaszi Híradós azzal vádolta meg a szervezetet, hogy kiegyeztek a hatalommal, de ezt a tényt számos, a politikai elit számára annyira nem kellemes tényfeltárással igyekeztek cáfolni.