FANDOM

Eredetileg 5-6 repülős szakember, többségükben volt katonatiszt, baráti társaságaként indult szerveződés. Hamarosan több, más haditechnikai ággal foglalkozó műszaki is csatlakozott hozzájuk. Tagjai főleg másodállásban tevékenykednek az intézetben, megélhetésüket általában máshol keresik. Valamennyi tagot egy régebbi tag ajánlására fogadnak be, hosszabb-rövidebb próbaidőre. Ha azután az illető valamilyen témakörben "remekel", akkor lehet teljes jogú tag. A tagok száma 60 fő körül stagnál, de a jelöltek ennél nagyságrendileg többen vannak.

Első nagyobb sikerük az Esztergom osztályú ágyús naszád megtervezése volt. Gyakorlatilag egyfajta agytrösztként működnek, és amikor csak lehetséges, a lehető legmodernebb technika alkalmazása mellett törnek lándzsát.

Á.u. 25 körül már pilóta-nélküli, különböző fajta vadmadaraknak álcázott felderítő eszközöket is gyártanak.

Átkerülés után 5.-től a tagok a Kutatóintézet hivatalos elismertségét próbálják elérni, azaz az államilag támogatott tudományos kutatóintézetek közé szeretnének bejutni. Ezen törekvésüket az állami hivatalnokok, kissé tartva a tagok nem éppen a szabályokhoz ragaszkodó hozzáállása miatt, kifejezetten ellenkezve figyelik.

Leányvállalata Szerkesztés

Mikroelektronikai Vállalat

A tagok többszöri javaslatára hozták létre. Ez a vállalat, amely először a megmaradt elektronikai alkatrészekből épített a hadsereg és a közigazgatás számára különböző elektronikai készülékeket, majd ezen elektronikai alkatrészek gyártásának kifejlesztéséhez kezdett. Fő telephelye Esztergom-Kertvárosban található, a volt Mechanikai Művek helyén.

Szintén ennek a vállalatnak a nevéhez fűződik annak a radarkészülék típusnak a kifejlesztése, amelyből egy Fiume, egy másik pedig Alexandria kikötőjének védelmében kapott fontos szerepet.(Alexandriai Radartányér) A fiumei radarkészüléket Áu. 18-ban üzemelték be. Helyileg a Szent Miklós, az Átkerülés előtti nevén St. Nicolo csúcson helyezték el, egy kisebb, de a Tengerészgyalogság által szigorúan őrzött erődben, amely világítótoronyként is funkcionál.

Egy kisebb hatótávolságú hajófedélzeti radarkészülék típust is gyártanak, amelynek a mintapéldányát először az ÓmHH Fiume hadihajóba építették be. Ezt a típust Áu. 23-ban kezdték kifejleszteni, és a kísérleti példány Áu. 25 nyarán kezdett üzemszerűen működni.