FANDOM

Desmond egyetlen lánya. Valahol Helvetia területén született. Anyja szülés utáni komplikációkba halt bele, így előbb marcona apja nevelte, később Gobvinu a druida tanítványa lett. Az átkerülés előtt nem sokkal telepedett meg abban a faluban, ami később befogadta Gheryt. A Sacco di Esztergom után az egyik fogoly túszul ejti, de Ghery megöli Andrást és ezzel megmenti Shanna életét. A lány és az átkerült közelebbi kapcsolata Desmond halálával kezdődik és először egyfajta szeret-nem szeret viszonnyá, később szerelemmé fejlődik. Shannát szintén parancs rendeli Brennus udvarába és itt egy időre elválik Gherytől. Kis idő múltán a fiatalok szövetkeznek, hogy meghiúsítsák Brennus háborús terveit. Míg Ghery az udvarban próbálja aláásni a készülődő háborút, Shanna sorra látogatja a falvakat és a főemberek udvarát, sereget szervezve Ghery hírének fényében. Terve a legbefolyásosabb uszítók és körük gyors likvidálása volt, mely Acichoriushalálával csak részben sikerült, ugyanis Brennus a vártnál hamarabb indított offenzívát. A felröppenő hírek fényében Ghery esetleges halálától tartva, a Káoszbrigád élén egyenesen Brennus udvarába indult. Éppen időben érkezve megmenti Ghery és Morvai tábornok egykori embereinek életét. Nem sokkal ezután az átkerült megpróbál tető alá hozni egy szövetséget az újdonsült Ómagyar állam és a tárgyalni kész kelták között. Shanna tevékenyen részt vesz a diplomáciai lépésekben, de megharagszik Gheryre, amikor az a szövetség létrehozása érdekében egymaga indul el az átkerült területre. Haragján még a fiú visszatérése is alig enyhít, de továbbra is társa marad. Á.u. 1 júniusának végén együtt indulnak el a Káoszbrigáddal Sziszek felé.

Gergelyföld Autonóm Terület Szerkesztés

Sziszek emancipálása után külön állami szerződéssel a Fülöp házaspár a Mecsek felé vette az irányt, ahol - Shanna kapcsolatait is felhasználva - megszerezték az uralmat egy helyi törzs felett, majd annak hatalmát kiterjesztve megalapították a későbbi Gergelyudvarhely magját adó telepet, ami a térségben szervezendő autonóm terület közigazgatási központja is lett. A Lex Réginév alapján hivatalos okiratokban Pécs néven említik az itt kialakult várost. Valószínűleg a kelta származású, druida kapcsolatokkal is rendelkező Shanna nélkül mindez nem sikerülhetett volna. Szerepének fontosságát mutatja az is, hogy amikor a GERAT elérte a második emancipációs szintet és így képviselőt küldhetett az Ómagyar Parlamentbe, Fülöp Shannát választották meg erre a tisztségre.

Esztergomi évek Szerkesztés

Fülöp Shanna felbukkanása új színt vitt a kissé szürke esztergomi politikába, a kelta származású képviselőnő hamarosan nagy népszerűségre tett szert és a bulvársajtó is felkapta. Bár a Nemzeti Párt nyomasztó túlsúlya miatt politikai munkásságával nem sokat tudott elérni, mégis az egyik legismertebb politikussá vált, egyfajta emancipációs példaképpé, eszménnyé is nemesült. Talán ezt a hírt akarta kikezdeni az a lejáratókampány, amit több média is folytatott ellene, többek közt Albert Istvánnal is hírbe hozva, de közöltek "tényfeltáró" cikket arról is, hogy a Helemba-szigeten talált rituális emberáldozatok is hozzá köthetőek. Egyes források szerint a sorozatos botrányok előtt Fülöp Shanna elutasította azt a kérést, hogy lépjen be a Nemzeti Párt soraiba, de erre nincs semmiféle bizonyíték. Mindenesetre támadói elérték a céljukat, a képviselőnő visszaadta a megbízólevelét és a GERAT egy új, ómagyar származású képviselőt delegált Esztergomba.

Hazatérés, utolsó évek Szerkesztés