FANDOM

Olyan anti, Ómagyarországon kívüli terület, aminek a védelmét Ómagyarország garantálja, a Pax Hungarica teljes körű vagy részleges kiterjesztésével rá. A Protektorátus nem jár automatikusan együtt emancipációval, de általában valamiféle emancipációs missziót létrehoznak előbb-utóbb. Nem minden Protektorátuson állomásozik állandó ómagyar helyőrség, de naprakész hírközlőszolgálat igen, és rendszeresen megfordulnak (általában kiképzési vagy rekreációs, esetleg prezentációs) céllal különféle kisebb-nagyobb ómagyar egységek a területen.

Néhány jelentősebb ómagyar protektorátus Szerkesztés

  • Gibraltár, az ómagyar flottatámaszpont és az öböl öt kilométeres körzete, minden anti lakosával együtt.
  • Bizonyos Rajna-menti területek Áu. 60 után. (Rómával szövetséges törzsek szállásterületei, amiknek a védelmét Ómagyarország is segíti.)
  • Az Al-Duna és a Fekete tenger térségében több terület(pl. Ploesti olajvidék, Boszporusz- szoros).  Ezek különböző ómagyar vállalkozók és kereskedők üzemterületei és kereskedelmi raktárterületei. Általában a helyi uralkodók védelmét is élvezik, persze nem ingyen. Az esetleges védelmet vagy a helyi fegyveresek adják, de a Flottila is segít, ha kell.