FANDOM

Ómagyar-görög-karthágói háborúval fenyegető diplomáciai konfliktus Á.u. 32 tavaszán-nyarán. A Második Szicíliai Válság legfőbb okának a pun háborúk elmaradása miatt növekvő feszültséget és a szicíliai görögök belső konfliktusait tartották.

A történészek a válságot a cataniai incidenstől számítják, amikor is, vélhetően karthágói kalózok megtámadták Héron király adóbehajtóit és két szicíliai hajót elfogtak egyet pedig elsüllyesztettek. Ómagyar és szürakúzai kémek ezzel egy időben nagyszámú karthágói zsoldos érkezéséről számoltak be a nyugati, jellemzően még mindig punok lakta vidékre. Az ómagyar hadvezetés ebben a helyzetben a Szicília-szerződés pontjaira hivatkozva megerősítette a Semlegességi Őrjáratot és kihirdette a szigetre irányuló hajóforgalom teljes körű ellenőrzését.

Ezek az intézkedések és több kisebb kalózflotta megsemmisítése jórészt leszerelték az állítólagos felkelést és az ősz közepére sikerült normalizálni a helyzetet. Az erélyes ómagyar fellépés hatására Karthágó megerősítette a Szicília-szerződést. A válság hatására a punellenes hangulat alakult ki a szigeten, mely több helyen is erőszakba torkollott. A fenyegetett karthágói eredetű lakosság nagy része elmenekült a szigetről és Á.u. 45-re párszáz főre csökkent a pun népesség száma.

Általános vélekedés, hogy a Második Szicíliai Válság csupán Hamilkár Barkas elterelő hadművelete volt, mellyel a Massilia elleni támadásáról próbálta elvonni a figyelmet.