FANDOM

A Türr István teherhajó vegyésze, és 5%-ban tulajdonosa is. (Vitéz évad mellékszereplő)

Á.u.1-ben az ún. Átkerülés babák egyikeként született Kesztölc községben egy bányászcsaládban. Tanulmányait a bánya által működtetett vegy- és gépipari szakközépiskolában végezte. Tizenkilenc csatlakozik a zirci bányatelepet felépítő kivándorlócsoporthoz, azonban még a következő évben továbbáll Fiumébe. Másfél éven keresztül az Illíria Vasmű Ércelőkészítőjében dolgozik, itt ismeri meg Vitéz József kapitányt, aki ebben az időben az Illíria egyik nikkel- és krómérc-beszállítója. Az üzlete fejlesztésén gondolkodó kapitány leszerződteti a fiatal vegyészt, aki a további éveiben végig a hajó legénységének a tagja marad. Á.u 30-ban tulajdonrészt is kap belőle.

Á.u. 33-ban a megspórolt pénzéből egy vizienergiát felhasználó hidrogénfejlesztő üzemet létesít a léghajó-közlekedés kiszolgálására, ez azonban nem hozza meg a várt sikert, sőt két évvel később kénytelen eladni Albán Tibor illír származású nagyvállalkozónak a teljesen veszteséges hidrogénmalmot.

A massiliai csatában tanúsított hősies viselkedésért Ezüst Vitézségi Érdemrenddel tüntették ki.