FANDOM

Ómagyar tengerésztiszt, a Dezinformációs Alosztály fedett ügynöke (Vitéz évad mellékszereplő)

Korai évei Szerkesztés

Tatabányán született Á.u. 1-ben (az ún. Átkerülés babák egyike), apja a Fiume-expedíciót kísérő civil alkalmazottak egyike, anyja az Átkerülés előtt banki ügyintéző volt, az Átkerülés után mezőgazdasági idénymunkás. A Fiume-expedíció sikere után az egész család Fiuméba költözött.

Katonai pályája Szerkesztés

A szerény körülmények között élő Zsigmond katonai iskolába jelentkezik, majd két év szolgálat után, Á.u. 21-ben tisztképzésre javasolják, Á.u. 25-ben tengerészhadnagyként avatják fel Fiuméban. Á.u. 25-27-ig az ÓmHH Tatabánya segédtűzvezetője, Á.u. 27-30 között az új zászlóshajó, az ÓmHH Fiume, főtűzvezetője. Utóbbi pozícióba Gordos Pál váltotta. Á.u. 30-tól Jecsmenik admirális törzsének a tagja elsőosztályú hadnagyként. Első önálló parancsnoki megbízatása, az ÓmHH Kapitány Csaba ágyúnaszád vezetése. Részt vett az ostromlott Új-Karthágóban rekedt ómagyar diplomaták és kereskedők kimentésében.

Az Isztriai-válság során hajójával támogatja a tengerészgyalogosok egyik partraszállását.

Kitüntetései Szerkesztés

Á.u. 20-ban haladt át először a Gibraltári-szoroson, ezután a szokásjognak megfelelően Atlanti-érdemrenddel tüntették ki.

Az Isztriai-válság során kiváló szolgálatért érdemrendet kapott

Egyéb Szerkesztés

A tiszti iskola óta kapcsolatban állt a Dezinformációs Alosztállyal, Nyéki Attila hálózatának tagja.

Idézetek Szerkesztés

"Lehet, hogy igazad van, de milyen lehetőségeink vannak? Lőjük le Halmait?"