FANDOM

Francia származású egykori mérnök, a marseille-i szenelőállomás gondnoka (Vitéz évad mellékszereplő)

1979-ben született Aix-en Provence-ban, építészmérnöki diplomát szerzett, az Átkerülés előtt az M0-s autópályát építő (...) francia többségi tulajdonú építőipari vállalat alkalmazásában állt. Az Átkerülés után nem sokkal jelentkezett az ún. ómagyar idegenlégióhoz. Részt vett a Brennus elleni hadjáratban, később a Garam-csatorna illetve a vízerőművek építésében vett részt. Őrmesteri rangot ért el. A Fiume-expedíció után jelentkezett egy Marseille környéki szénraktár üzemeltetésére, ami csakhamar az átkerült franciák legfőbb központjává vált. Á.u. 32-re tizenöt átkerült vagy új család élt If várában. A helyőrség szívélyes viszonyt alakított ki a helyi görögséggel, jó példa erre az Hotel et Restaurant, amely csakhamar a helyi elit kedvelt éttermévé és szórakozóhelyévé vált. Hamilkár támadása idején (ami a hivatalos iratokban végig helyi kalózok akciójaként szerepel) az erőd és a "védelmére" kirendelt Türr István teherhajó rádiója sem működött, így az erőd nem kérhetett segítséget a Szicíliánál őrjáratozó flottától. Ebben a helyzetben Gaston és néhány átkerült társa vállalta, hogy önfeláldozó módon segíti a Türr István teherhajó kitörését.

Á.u. 33-ban a massiliai lakosság szoborral tisztelgett emlékének.