FANDOM

Fiume2
Ómagyarország első (és azóta is legjelentősebb) tengeri kikötője, Különleges Igazgatású Terület, nevét az Átkerülés előtti városról kapta, aminek kb. a helyén épült, az ott lévő illír településre. Egy külön erre a célra küldött expedíció tagjai alapították Áu. 2 tavaszán, a Szicília-terv első lépcsőjeként. Később Ómagyarország kapuja lett a Földközi-tenger térségére, kereskedelmi, katonai és hírszerzési központ, sokkal inkább hírhedt, mint híres társasági és politikai élettel.
Fiume0

Alapítása Szerkesztés

Népesség Szerkesztés

Á.u. 40-ben 22.000 fö lakja, ezzel Ómagyarország negyedik legnépesebb települése Esztergom, Dorog és Tatabánya után. Ha az Antikikötö kétes állampolgárságú lakosságát leszámítjuk több más helység megelözi, de így is a második legnagyobb "új" város Szeged után.

Az eredeti ómagyarok csak relatív többséget alkotnak (40%), jelentös az illír (30%), kelta (15%) népesség aránya. A lakosság közel ötöde emancipációs szint nélküli, így a várost magát sem lehet harmadik szintre minösíteni.

Gazdaság Szerkesztés

Fiume Ómagyarország kapuja a mediterrán világra így a külkereskedelem még napjainkban is döntö fontosságú. Az import nagy része a déli körzetek nyersanyag ellátását szolgálja, de egyes luxuscikkeket az egész ország számára itt rakodnak be. Létszámot tekintve azonban a Szénszagú Fiume; "hadipari komplexum" (a hajógyár és a vasmü) valamint a flotta és a kikötö a legnagyobb munkaadó, Ipari körzete messze a legnagyobb a föváros vonzáskörzetén kívül. A város iparát dícséri a "turbina-terv" sikere.

A légi és a vasúti kapcsolat kiépülése után a turizmus is egyre jelentösebb.A Hotel Fiume Ómagyarország egyik legmagasabb színvonalú szállodája,

Közlekedés Szerkesztés

A Fiume-Sziszek vasútvonal befejezése után az ország egész területe elérhetö vasútról. Tervben van egy isztriai szárnyvonal kiépítése. Léghajókikötöje Á.u,. 27-ben készült el, egy tengeröblöt hidroplánkikötönek jelöltek ki.

Fontosabb intézményei Szerkesztés

Fiumei Hajógyár

Nautika

Az Adria Svadron főhadiszállása

Érdekességek Szerkesztés

  • Az Antikikötő az egyetlen olyan ómagyar terület, ahova egy nem-ómagyar személy külön ellenőrzés és engedély nélkül beutazhat, biztonsági sáv és belső beléptető ellenőrzés választja el a város többi részétől, de az ide érkező anti kereskedők többsége az Antikikötő területén maradva minden ügyét el tudja intézni, minden egyéb igényét ki tudja elégíteni, miközben a Pax Hungarica védelmét is élvezi.
  • A városban található egy átkerülés előtti személyautó, egy VW Touareg hatástalanított, konzerválva kiállított példánya. Állítólag ez a gépjármű Kapitány Csaba személyes használatában volt az Átkerülés előtt és rövid ideig utána is. A város egykori erős emberéről, a "Százezredesről" megemlékező különleges installációt nem sokkal az Ibériai-háború előtt avatták fel.
  • A város hadikikötője az Adria Svadron központja, de általában itt állomásozik a legkevesebb hadihajó.
  • A híres Térképbolt, mely azon túl, hogy az Adria legjobb navigációs térképeivel kereskedik (akár antik számára is) állítólag titkos információkkal is rendelkezik rejtett világokról
  • A rengeteg politikai vitát követően felállított Lóránt-emlékmű, az ómagyar birodalmi tudat allegóriája
  • Az ÓmHH Dorog romboló alaposan kibelezett hajóteste Á.u. 39-töl múzeumhajóként látogatható
  • Mivel Fiume Ómagyarország kapuja az ókori világra, ezért a helyiek szerint, noha magát a települést nem érintette az Átkerülés mégis Fiume a Legátkerültebb Város (Civitas Transitissima)