FANDOM

Ómagyarország fővárosa, az Átkerült Területek közigazgatási központja, az ókori világ egyik legfontosabb és legfejlettebb városa. A Duna partján terül el, az Átkerülés után, az ujjáépített Mária-Valéria híd másik oldalán épített erődítmény (a Contrastrigonium) köré épült fel a város új kerülete, amit főként emancipáción átesett antik laknak. Fontos a kikötője, repülőtere, több fegyveres és államigazgatási szerv központja található itt, oktatási, kereskedelmi és gazdasági központként is funkcionál. A Prímás-sziget nevű belső kerületében áll az Ómagyar Parlament és a kiszolgálására épült, átalakított politikai-negyed.

Esztergom az Átkerülés előtt Szerkesztés

Az Átkerülés előtti Esztergom mintegy 30 000 lakossal rendelkezett, a térség fontos ipari, oktatási központja volt, de kiemelt közigazgatási szereppel nem rendelkezett. Korábban Magyarország fővárosaként is funkcionált, illetve hivatalosan a Magyar Katolikus Egyház központja is volt. Jelentős volt a turizmusa is. Bővebben az Átkerülés előtti helyzetről.

Esztergom és az Átkerülés Szerkesztés

Az Átkerülés utáni első hetekben Esztergom, a többi érintett településhez hasonlóan, nehéz napokat élt át a közszolgáltatások összeomlása miatt, illetve a téli hidegben csak nehezen és veszélyesen fűthető tömbházak viszonylag nagy számából kifolyólag. A gyakori tűzesetek miatt át kellett alakítani a meglévő tűzoltóság szolgálti rendjét, számos önkéntest bevonva, illetve a kötelező polgárőri szolgálatból átirányítva. Közlekedési központként Esztergom nagyobb áruházaiban, raktáraiban gyűjtötték össze a Megyei Védelmi Bizottság kezelése alá vont készleteket, majd innen osztották tovább. A város életét megkönnyítette az, hogy a Duna partján feküdt: a gyorsan kitisztuló folyó egészséges, könnyen elérhető ivóvizet és bőséges halászzsákmányt biztosított, ezekből a környező települések ellátását is tudták segíteni. Elhelyezkedése miatt, a Dunát jó védelmi vonalnak tartva sok személyt és hivatalt a városba költöztettek, főként Tatabányáról és az anti területekkel határos egyéb településekről.

Áé. november 6-án a várost rajtaütésszerű kelta támadás érte, az évszakhoz képest szokatlanul meleg időt kihasználva, a gyengén ellenőrzött Dunán átkelt Brennus király csapatának északon áttelelni készülő része és kifosztotta a várost. (Később ezt az eseményt Sacco di Esztergomnak, vagy Sacco-nak nevezték (beszámoló), mert legalább olyan megrázkódtatást okozott Ómagyarországnak, mint az Átkerülés előtti történelemben a Sacco di Roma.) Bár a támadók jelentős veszteséget szenvedtek, az ómagyarokat ért kár mind emberéletben, mind anyagiakban, mind morálisan sokkal súlyosabban érintette a vezetést és a közvéleményt. A Sacco hatására kezdték el a tervszerű, és helyenként indokolatlanul brutális válaszcsapásokat, amikkel ideiglenesen elriasztották az anti csapatokat az Átkerült területektől. Esztergom védelmét megerősítették, a Dunát folyamatosan járőröző flottilla és non-stop figyelőszolgálat vigyázta, a Várhegyet pedig újra katonai szolgálatba vonták, megerősítették, a hiányos falakat kipótolták. (Lásd: politikai Átkerülés-fóbia.) A Sacco után többet nem érte fegyveres támadás Esztergomot, ennek ellenére Ómagyarország legütőképesebb szárazföldi és légi alakulatai közül több is itt állomásozik. (Központi Páncélos Dandár)

Az Átkerülés előtt megyeszékhelyként funkcionáló Tatabánya helyett Esztergomot nevezték ki hivatalosan is a közigazgatás központjának, ezzel gyakorlatilag szentesítve egy már kialakult állapotot. A fővárossá válásban egyaránt segítette a város történelmi múltja, oktatási, gazdasági, spirituális intézményei (főleg katolikus részről, lásd Bazilika, az ókor világegyház főtemploma), Dunaparti fekvése, repülőtere, fontos tájegységek közelsége (Felvidék, Duna-Tisza köze), épen maradt, több irányba futó vasútvonalai. A veszélyes peremvidékre került, több anti támadást átélt Tatabánya ezek után behozhatatlan hátrányba került a vezető pozícióért vívott versenyben.

Esztergom, mint birodalmi főváros Szerkesztés

Esztergom fontosabb intézményei Szerkesztés

  • Ómagyar Parlament a Prímás-szigeten, egy Átkerülés előtt elkezdett mélygarázs- és hotelépítkezés átalakításával, felhasználásával építették fel.

Érdekességek a városról Szerkesztés

  • Áu. 23-ban leplezték le a Prímás-szigeten a Sacco-emlékművet, ami nem csak az ómagyar, hanem a megtorlásban elhunyt anti áldozatoknak is emléket állít.