FANDOM

A Dezinformációs Alosztály egy fedetten működő részleg a Felderítő Parancsnokságon belül, hivatalosan soha nem ismerték el a létezését, arról sincs megbízható információ, hogy mikor alapították, mikor szűnt meg, illetve megszűnt-e egyáltalán. Ennek ellenére sokan vélnek tudni biztos dolgokat az alosztály tevékenységéről és dolgozóiról. Valószínű, hogy sok, az alosztálynak tulajdonított műveletet egyéb szolgálatok hajtottak végre.

A Dezinformációs Alosztály illetékességi területe főleg Ómagyarországon kívülre, anti személyekre, szerveztekre vonatkozik, míg hasonló, de ómagyarokra vonatkozó tevékenységet kevésbé fedetten az Időszennyezés Elleni Alosztály végez. A két alosztály sokszor működik együtt olyan esetekben, amikor ez indokolt.

Mottó Szerkesztés

Egyharmad rész valós, de használhatatlan, egyharmad rész zsákutca, egyharmad rész ökörség

Feladata Szerkesztés

A DEAL legfontosabb feladata az átkerült tudásanyag megőrzése, megakadályozása annak, hogy az anti hatalmak, tudósok hiteles és használható átkerült információkhoz jussanak. Kiemelt területei az átkerülés előtti történelem és a technológia. Ugyancsak az alosztály feladata az időszennyezések során anti kezekbe került tudásanyag fizikai hordozóinak visszaszerzése (ezen műveletek során sokszor dolgoznak közösen alosztályon kívüli egységekkel), illetve a kikerült tudásanyag értéktelenné, használhatatlanná tétele fals értelmezésekkel, hírekkel, zavarjelekkel, használhatatlan, de hitelesebbnek tűnő információkkal.

Módszerek Szerkesztés

  • Tárgyak visszaszerzése visszavásárlás, eltulajdonítás vagy erőszakos, fegyveres elvétel útján
  • Minősített információk birtokába jutott anti személyek likvidálása (általában szorosan együttműködve az Időszennyezés Elleni Alosztály ügynökeivel)
  • Használhatatlan (pl. szerepjáték-kiegészítők, fantasy írások, képregények, stb) vagy meghamisított információhordozók terjesztése hitelesnek tűnő módon (áttételesen, feketepiacon, kalóztámadás során átjátszva, elvesztve, stb.) Sokszor a hitelességet azzal is megerősítik, hogy ugyanolyan lépéseket tesznek az így kijuttatott dolgok visszaszerzésére, mint a minősített információk esetén.
  • Vallási köntösbe öltöztetve félrevezető vagy manipuláló tudásanyag átadása, általában valamiféle istenséggel, lemúrral vagy egyéb mitológiai lénnyel, személlyel való találkozást eljátszva.
  • Az ómagyarországon tanuló antik oktatása
  • Egyéb, titkosszolgálati módszerek

A DEAL néhány nevezetesebb ügynöke Szerkesztés

Nyéki Attila DEAL vezető

Kiss Zsigmond tengerésztiszt, az ÓmHH Kapitány Csaba gyorsnaszád parancsnoka

Kovács Nikolett hírszerző

Vitéz József kereskedelmi kapitány