Fandom

Ómagyarország Wiki

Átkerülés

371pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Annak a komplex, (valószínűleg) természeti jelenségnek a közkeletű neve, aminek következtében az egykori Magyar Köztársaság egy területe és mintegy 360 000 lakosa a múltba sodródott, Kr.u. 2008. októberéből Kr.e. 280 őszébe kerültek, megváltoztatva az addig ismert történelmet is. Az Átkerülést számos elmélet próbálja megmagyarázni, néhány ezek közül:

- részecskegyorsító (a CERN működésében fellépett hiba lökte át a területet az ókorba)

- misztikus megközelítés (valamiféle varázslat vagy egyéb, természettudományos módszerekkel nem megmagyarázható dolog történt, ráadásul a Pilis is átkerült, ami újabb színt visz ebbe a magyarázási kísérletbe)

- idegen intelligencia (mivel az égitestek mozgása miatt nem csak időben, hanem térben is utaznia kellett az Átkerült területnek, ez a komplexitás pedig már valamiféle nagy hatalommal bíró értelmet feltételez.)

- fizikai jelenség (tudományos magyarázat: "Komárom-Esztergom megyének ez a darabja nem visszakerült az ókorba, hanem a Föld egésze spontánul egy olyan állapotot vett fel, ami pont megfelel a Kr.e III. századnak. Ezt, ha bizonyos megmaradási törvények teljesülnek (erről a magmában 200km mélyen, a dél-amerikai esőerdőben és a Csendes-óceán közepén lezajlott folyamatok simán gondoskodhatnak) éppen megtörténhet... elhanyagolható valószínűséggel, de megtörténhet." )

A blog fikciós részében ezzel még nem foglalkozott senki (csak az Átkerülés hatásait vizsgálják), de a kommentekben több magyarázat is született már arra, hogy mi történt. "Hivatalos" magyarázat egyelőre nincs a történtekre, és a világépítés koncepciójából adódóan egyelőre nem is várható.

"Az Átkerülést megéljük, nem pedig megmagyarázzuk."

Az Átkerülés okozta sokk még generációkkal később is Átkerülés-fóbiat okozott sok embernél.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki